Over ons

Harmen-Ido is sinds 2008 werkzaam als zelfstandig interim manager en eigenaar van ClientCompany. Binnen ZorgKanteling is Harmen-Ido verantwoordelijk voor het totale begeleidingstraject
Vaak wordt mij gevraagd of ik bewust voor opdrachten in verschillende branches kies. Dit is zeker een bewuste keuze. Werken voor overheidsorganisaties, commerciƫle dienstverleners en de semi publieke sector heeft voor mij duidelijk gemaakt dat klantgerichtheid in iedere organisatie van belang is. Het uitwisselen en benutten van kennis en ervaring vanuit verschillende sectoren levert vaak verrassende inzichten en mogelijkheden op. De constante zit voor mij niet in de discipline of de branche maar in de oplossing: organisatieprocessen echt inrichten vanuit klantperspectief!

Steeds vaker merk ik dat mijn kennis en ervaring zeer waardevol is binnen de zorg. Veel vragen die eerder al speelden bij commerciƫle dienstverleners zijn nu ook hier actueel. Daarbij gaat het vooral om de kanteling naar klantgerichte organisaties: het vertalen van de behoeften van de klant naar de interne organisatie (medewerkers, processen en dienstverlening). Deze vragen vormden ook de basis van de ontwikkeling van onze toegesneden diensten voor de zorg. ZorgKanteling is daarvan het resultaat.

Bij invoering van ZorgKanteling werk ik samen met professionals uit verschillende disciplines. De mate van samenwerking hangt af van de omvang en complexiteit van de klantvraag en vindt altijd plaats in nauw overleg met de klant.

Onze Visie

Zorgorganisaties ervaren dat door de snel veranderende maatschappij en door veranderende wet- en regelgeving het noodzakelijk is om mee te veranderen. Klanten, samenwerkingspartners, professionals maar ook medewerkers vragen om deze verandering. Een eerste stap is dat klanten gelukkig steeds meer centraal staan bij de verlening van professionele zorg. Een goede ontwikkeling, maar er is meer nodig voor een klantgerichte organisatie.

Wij geloven in aandacht voor de mens achter de klant. Wij vertalen de wensen en behoeften van klanten en medewerkers naar de interne organisatie. Zorgkanteling helpt daarbij.